Veškeré informace přístupné na internetu přes www prohlížeč jsou ve formátu HTML. Tento formát „říká“ datům na stránce, jak mají být zobrazeny. Aby bylo možné zveřejnit Vaše informace na www stránkách, musí se do tohoto formátu převést.
Na data pro převod do HTML klademe následující požadavky:
Texty
- Obsah každé stránky na webu by měl být v samostatném souboru. Výjimkou jsou různé katalogy, krátké tiskové zprávy apod.
- Textové informace nám prosím předávejte v některém z těchto formátů: TXT, RTF, DOC, XLS
Loga, schémata, výkresy a diagramy
- Grafiku tohoto typu přijímáme v křivkách nejlépe v těchto vektorových formátech: EPS, PDF, AI
- Pokud nemáte grafiku k dispozici v křivkách, můžete ji poslat i jako rastrové obrázky: TIFF, GIF, PNG, BMP, PSD. Tyto formáty však nejsou pro tento typ dat příliš vhodné a může docházet k nepřesnostem v kresbě nebo potížím v zapracování grafiky do navrženého designu
- Snažte se ukládat data do starších formátů aplikace alespoň o dvě verze produktu zpět. Zabráníte tak případné nečitelnosti dat
Fotografie
- Rozlišení dodaných fotografií by mělo být dvakrát vyšší než bude výsledné na webu
- Přijímané formáty: TIFF, JPG, PNG, BMP, PSD
Video, animace, zvuk a ostatní data
- Doporučujeme vždy zvážit, zda formát dat odpovídá standardům a je zobrazitelný všem uživatelům
- Zamyslete se i nad velikostí publikovaných souborů. Budou stahovatelné?
- Předání tohoto typu dat závisí na předchozí domluvě
Shrnutí
- Výše uvedená kritéria považujte za „ideální“ stav. Individuálně se lze dohodnout i na jiných formátech
- V?názvech souborů nepoužívejte diakritická znaménka a mezery
- Máte-li k dispozici vlastní grafický manuál k logu, značce produktu či vzhledu firemních materiálů, neváhejte a pošlete ho ještě před tvorbou grafického návrhu. Výrazně si tím urychlíme práci
- Poskytněte nám skutečně jen ty informace, které chcete na stránkách uveřejnit. Neposílejte nic navíc, nás to bude stát zbytečné úsilí a Vás peníze