Jako plnoprávný člen propagačního media mixu má internet při prodeji zboží a služeb nezastupitelné místo. Počet uživatelů (zákazníků) elektronických obchodů navíc rok od roku stoupá.
Prodej prostřednictvím internetu probíhá dvojím způsobem:
Situace, kdy je produkt objednán přímo z prostředí internetu. Prodej lze realizovat prostřednictvím katalogů, e-shopů, newsletterů, e-mailem, „chytrých“ reklamních bannerů apod.
Než se rozhodnete pro tento způsob prodeje, musíte zvážit všechny možnosti a rizika s tím spojená. Měli byste mít jasno přinejmenším v těchto otázkách:
Máte-li tedy ve všem jasno, pusťte se do toho. Pořízení internetového obchodu je totiž stále ještě levnější než malý obchod na náměstí.
V tomto případě web funguje „pouze“ jako zdroj informací o produktu, nikoliv jako nákupní nástroj. Zákazník se na základě těchto údajů (obrázky, srovnávací tabulky, testy atd.) rozhoduje, který z nabízených produktů si má v „kamenném“ obchodě koupit. Proto je velice výhodné zveřejňovat detailní informace o zboží i přesto, že si ho zákazník na webu nekoupí.
Nekoupí na internetu, koupí v krámě; důležité je, že k prodeji vůbec došlo.
I v tom případě, že Váš elektronický obchod na sebe přímým prodejem nevydělá, měli byste zvážit, zda je tomu stejně i u prodeje nepřímého. Zde může e-shop fungovat jako rozsáhlý a vždy aktuální katalog produktů.
Na internetu nejste omezeni prostorem ani časem. Využijte toho a svůj produkt dokonale popište.
Doporučujeme: iUmeni.cz, Tvorba webových stránek Ostrava, zajímavé odkazy / výměna odkazů
Hlavní menu